Thursday, September 27, 2012

Näsåker

En av det  trevligaste och mest rofyllda platser jag någonsin varit i (fyra gånger totalt!) är nog Näsåker. Att den ligger så nära Nämforsens hällristningar bidrar förstås också…

Tealogerna och de lokala föreningen Kvinnominne började 2007 hålla något de först kallade "Gudinneveckor", senare "Gudinnedagar" där.

Det var tillställningar med föredrag, workshops, artister, och annat. Fokus var alltså på ämnen som gudinnetro och förpatriarkala samhällen. Jag var där och höll föredrag 2007, 2008, 2009 och 2010.

2008, 2009 och 2010 var jag där hela tiden, inte bara när jag höll föredrag.

2010 var jag så lyrisk efter att ha varit där så att jag började fantisera om att bosätta mig där... Det kändes som sagt rofyllt där. Det blev nu inte av, vilket kanske märks.

ALLT var inte rofyllt i och för sig, det var en massa strul också. Men strulet var ganska charmigt. Det med.

De två senaste åren har jag inte varit där. Jag märker att jag saknar det.

Nedan har jag lagt upp mina spontana kommentarer om Näsåsker jag skrev 2007, 2008, och 2010.

No comments:

Post a Comment